Muzeum Diecezjalne w Łagiewnikach...

To była piękna i bardzo upalna niedziela...zastanawialiśmy się dokąd pojechać...nasz wybór pada na pod krakowskie Łagiewniki...



To tam znajduje się sanktuarium poświęcone Świętemu już Janowi Pawłowi II...Tuż obok jest muzeum z pamiątkami z nim związanymi...Tych pamiątek jest tu całkiem sporo...bo i pielgrzymek było dużo...





Te pamiątki z pielgrzymek papieskich to prawdziwe złotnicze cacka...są tu nawet wyroby z kości słoniowej...





 Byliśmy tymi pamiątkami zauroczeni...nie zważaliśmy na luksus i przepych jaki tam panował...nas interesowały pamiątki po Janie Pawle II...Za szybą wystawiono jego mszalne ornaty...wśród eksponatów był też papieski tron...





Nasz wzrok pięknie ozdobiona szkatułka z Meksyku...z hiszpańskimi napisami...Jest tu wiele ciekawych rzeczy...






Mnóstwo tu przepięknych i bardzo delikatnych figurek...Są tu też wykonane ze srebra i kości słoniowej małe szopki...ale o nich innym razem...To muzeum warto odwiedzić...leży bardzo blisko innego ale równie pięknego sanktuarium...Z placu przed muzeum widać dzwonnicę Sanktuarium Miłosierdzia Bożego...Odwiedzając jedno warto wybrać się i do drugiego miejsca związanego z naszym papieżem...

Komentarze

  1. Przepiękne rzeczywiście, chociaż nie wiem czy skromny Święty Jan Paweł II jest z niego dumny. Był naprawdę skromnym człowiekiem chociaż wielkim papieżem.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. oj kiedyś mieszkałam w tamtym rejonie;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bywam w Łagiewnikach, w Sanktuarium bardzo często, to dla mnie bardzo ważne miejsce, ale w muzeum nie byłam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie byłam w tym muzeum.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam tak blisko i nie byłam..ech!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiem o tych Łagiewnikach... :d...Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawa wycieczka. Ciekawe eksponaty. Ale swoją drogą dziwi mnie to, że można je fotografować.
    Pozdrawiam! Halszka

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.