Bazylika p.w. N.M.P w Tarnowie...

Tarnów to bardzo stare miasto, od zawsze związana z nim jest również ta piękna świątynia najpierw kolegiata potem katedra, a obecnie bazylika katedralna...








Tak naprawdę nie wiadomo kiedy została zbudowana...Dokumenty podają przybliżony rok (ok.1330 )...Świątynię kilkakrotnie przebudowywano...Do wejścia w jej progi zapraszają otwarte drzwi...




Wnętrze bazyliki jest bardzo przestronne, a może ta przestronność to tylko złudzenie otrzymywane dzięki bieli ścian i wysoko położonemu sklepieniu...Znajdziemy w niej liczne epitafia i nagrobki...Jednak dwa najbardziej przykuwają uwagę...To nagrobki rodu Ostrogskich i Tarnowskich...


Nagrobek Ostrogskich znajduje się w prezbiterium po prawej stronie od ołtarza...Budowniczym nagrobków Ostrogskich i Tarnowskich był artysta zwany Padovano...Przyznam szczerze nigdy nie spotkałam dziełami tego artysty...W zadumie chodząc po świątyni przystanęłam przed bardzo ciekawym epitafium jest ono poświęcone ks. Andrzejowi Tarle powstało w 1642 roku...






To skromne wnętrze mnie urzekło...Niedaleko świątyni stoi posąg Św. Jana Pawła II, a za nim w niszy Pan Jezus na krzyżu...

Komentarze

  1. Jestem pod wrażeniem Tarnowskiej bazyliki... Jestem zachwycona zdjęciami nagrobków Ostrogskich i Tarnowskich... Moje są gorszej jakości. Wnętrze świątyni nie było oświetlone. W takich miejscach nigdy nie używam flesza, by modlącym nie przeszkadzać.
    Ostatnio na swoim blogu prezentowałam zabytki tego wyjątkowego i pięknego miasta.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest rzeczywiście piękna Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. it is beautiful - inside and out.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bywam tam często, bo jest tam wieczysta adoracja.
    Przed krzyżem na katedrze modlił się bardzo często wspaniały pisarz R. Brandstaetter .
    To wyjątkowe miejsce!

    OdpowiedzUsuń
  5. ex pochodzi z Tarnowa:)) ja nie byłam nigdy

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękna katedra i te detale. Bardzo podoba mi się Droga Krzyżowa.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.