Stara willa w Bielawie...

Jest przy ulicy Piastowskiej w Bielawie zabytkowa willa...To o niej chcę dziś opowiedzieć...Dziś ta unikatowa willa mieści komunalne mieszkania...kiedyś mieszkała w niej jakaś bogata fabrykancka rodzina...






Przykuła moją uwagę...być może dlatego, że przy oknach stały filary przypominające posągi kobiet...a nad górnymi oknami biegła sztukateria przedstawiająca gryfy i kwiaty lilii na przemian...Willa pochodzi z końca XVIII w..








Nad drzwiami również był ciekawy portyk...Moją uwagę zwróciły półnagie posągi kobiety i mężczyzny...




Przyglądałam się tej pięknej willi podczas mojego ostatniego pobytu na Dolnym Śląsku...Ta willa to taka architektoniczna perełka w tym małym mieście...




Moją uwagę przykuła także zielona fasada tej starej willi...



Komentarze

  1. Oby jego mieszkańcy umieli zadbać o taki piękny zabytek :))) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękna willa, Wspaniałe elewacje.
    Lubię taki oliwkowy odcień tynków.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta willa jest rzeczywiście przepiękna.
    Dwa tematy wrzuciłaś w tym wpisie, bo widzę przepiękne śnieguliczki.
    Śnieguliczka uznawana jest za krzew przepowiadający pogodę na zimę.
    Kiedy kwitnie bardzo obficie to znak, że zima będzie bardzo śnieżna.
    U mnie też jest na tych krzewach dużo owoców.
    Czy śnieg nas zimą zasypie? - zobaczymy....
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziś już tak się nie buduje. Dlatego tak się zachwycamy każdym gzymsem, rzeźbą czy pięknymi oknami. Ciekawe, żę są tam mieszkania komunalne
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna! I ten kolor. Po prostu perełka.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak piękna willa. Uwielbiam takie budynki:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.