Maleńka Bazylika Św. Marka...

To kolejna miniatura znajdująca się w tym Parku...jest nią Bazylika Św. Marka z Wenecji...








Bazylika Św. Marka powstała w 828 r...by można było pochować relikwijne szczątki tego świętego...Obecna Bazylika pochodzi z XVI wieku...Zdziwiło mnie, że miniatura do złudzenia przypomina oryginalną Bazylikę Św. Marka w Wenecji...



Patrząc na tą miniaturę miałam wrażenie jakbym przeniosła się do Wenecji...nawet te konie przypominały o niej...Wszystkie detale zostały bardzo dokładnie odtworzone...






Oryginalna Bazylika była kilkakrotnie przebudowywana...ostateczny wygląd uzyskała w XVI w...i taką możemy zobaczyć ją dziś...Jeżeli ktoś nie może pojechać do Wenecji...warto by wybrał się do takiego Parku Miniatur jak ten w Inwałdzie...

Komentarze

  1. Podobają mi się zdjęcia miniaturowej bazyliki świętego Marka.
    Oryginalną bazylikę odwiedziłam trzykrotnie.
    I co najdziwniejsze za każdym razem w Wenecji są coraz większe tłumy turystów.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdy przeczytałam tytuł... Jaka maleńka zapytałam siebie w duchu? :)))
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W Inwałdzie oglądałam bazylikę, za to tą oryginalną nie miałam okazji, bo akurat trafiłam na remont, zamiast tego popływałam gondolą po kanałach. Liczę, że gdy znów będę w Wenecji to będę mogła zobaczyć oryginał.

    OdpowiedzUsuń
  4. Hejka :)
    Nieustająco podziwiam autorów takich prac... tyle detali, tyle czasu ... podziwiam :)
    Miłej soboty życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Miniatura piękna, ale rzeczywistość jeszcze piękniejsza. Byłam i widziałam. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Byłam w Wenecji i nawet wchodziłam do tej cudownej bazyliki. Ta miniatura idealnie ją przypomina i na pewno zastąpi w małym stopniu tę prawdziwą.
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie widziałam tego typu miniatur. Może kiedyś?
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A konie znajdujace się na dachu Bazyliki św. Marka, zostały wywiezione z Hipodromu w Stambule!
      :)

      Usuń
    2. Cztery konie z kwadrygi na dachu bazyliki to oczywiście kopie. Zbyt cenne aby tam stały.
      Oryginały można zobaczyć w Museo Marciano.
      Pepina

      Usuń
  8. Witam serdecznie Czereśniową Panię w moim ulubionym miejscu na ziemi, w moim ogrodzie. Ja przyrośnięta prawie do niego zawsze cieszę się bardzo , że mogę poznać takie wspaniałe osoby jak
    ty. Dzięki takim blogom mogę podróżować i oglądać to wszystko. Miniaturowy park zachwycił mnie bardzo. Dziękuję Ci z całego serca i zapraszam do mnie, bo ja będę na pewno Twoją wierną czytelniczką.Dziś u nas jest pierwszy raz ujemna temperatura cały dzień i dmuszy. Moje zwierzaki grzeją się blisko kominka więc niechybnie idzie zimno. Pozdrawiam Cię serdecznie i ciepluyko. Do następnego czytania i oglądania,.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jest śliczna. Oglądałam ją już w Inwałdzie.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. MINIATURKI SA WSPANIALE SERDECZNIE POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajnie tak sobie miniaturki pooglądać:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Parki miniatur to super sprawa, nie wszędzie można pojechać z różnych względów a tak można sobie pooglądać różne znane budowle.

    OdpowiedzUsuń
  13. At first I didn't realize that I was looking at a miniature. Amazing workmanship when into this creation. Tom The Backroads Traveller

    OdpowiedzUsuń
  14. that is too neat. a little miniature church. just stunning. ( :

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.