Kościół w Krzyżowej.

Za oknem szaro, ponuro, deszczowo, a ja wracam wspomnieniami do wycieczki na Dolny Śląsk, a konkretnie do Krzyżowej. Tuż obok pałacu stoi niewielki kościółek. Ta maleńka świątynia jest zbudowana z kamienia. Kościół nosi wezwanie Św. Mikołaja, jest kościołem filialnym. Jednak pierwsze wzmianki o nim pochodzą z początku XIV wieku są one w rejestrach dziesięcin ówczesnego nuncjusza Gallhardusa de Caecenbus, a widnieją jako Capella Crissoviensis. 





Przybywamy do Krzyżowej ok. 11.00, zatrzymujemy nasze auto, przed bramą prowadzącą do pałacu. Za nim jednak zwiedzimy pałac, nasze kroki kierujemy w stronę tego niewielkiego kościółka. Nasz wzrok przykuwają drewniane krzyże znajdujące się wokół świątyni. 







W świątyni zauważmy sklepienie krzyżowo-żebrowe, jest to sklepienie typowe dla gotyku.



Tą maleńką świątynię otacza kamienny murek zakończony żelazną furtką. Gdy przybyliśmy do tej niewielkiej wsi zauważyliśmy właśnie otwartą furtkę, która zapraszała by przestąpić jej progi.





To właśnie figury świętych przykuły nasz wzrok. Stały na długich drewnianych postumentach otoczone szumiącymi drzewami. 

Komentarze

  1. Witam.
    Byłem tam i zwiedzałem.
    Pozdrawiam i zapraszam.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe miejsce, może kiedyś uda mi się odwiedzić te strony. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie świątynie. Byłam w pobliżu tego miejsca.
    Nie miałam pojęcia, że jest tam taka perełka.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.