Biskupin cz.3

Osada niegdyś liczyła ok 1000 mieszkańców, choć nie jest to do końca udokumentowane.




Spacerując żwirową ścieżką zbliżaliśmy się do tej zrekonstruowanej osady.






Naszym oczom ukazywały się chaty, fragmenty ogrodzenia czy słynna już wieża bramna, która niegdyś strzegła całej osady.





W czasach swojej świetności osada była dużo większa niż jest teraz. Teraz większość osady jest pod wodą, być może to było powodem jej opuszczenia przez mieszkańców.







Wstępujemy do jednego z domostw, poznajemy zwyczaje domowników.  Kobiety z tej osady zajmowały się tkactwem.






Woda jest bardzo blisko tej dawnej osady. Tylko na mapie można zobaczyć jak wielka wcześniej była biskupińska osada.




Biskupin jest bardzo ciekawą osadą z której historii można się wiele dowiedzieć.

Komentarze

  1. Witaj Moniko.
    Fajnie sobie pozwiedzać i coś nowego zobaczyć.
    No i nieco sobie pamięć odświeżyć. Co prawda wszystko mi się wydaje jakieś nowsze i inne.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze tam nie była, wstyd, bo warto :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też jeszcze nie byłam. Za oknem mgła i szary dzień i z wielką przyjemnością mnóstwo zieleni na Twoich zdjęciach.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Byłam z moją klasą na wycieczce w Biskupinie. Jest tam wiele atrakcji, moje dzieci wydały mnóstwo pieniędzy na kupno pamiątek i konkursy, np. rzucanie toporem do celu.
    Warto wybrać się do Biskupina.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nie byłam w Biskupinie ale dzięki Tobie obejrzałam to ciekawe stanowisko archeologiczne.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.