Kaplica zamkowa na wrocławskim Ostrowie Tumskim...


Ta kaplica jest pozostałością po stojącym tutaj niegdyś piastowskim zamku. Powstał jako fundacja klasztorna księcia Henryka Probusa i nosił wezwanie N.M.P oraz był karnerem. Jego budowę przypisuje się Wilandowi, który wtedy był muratorem. 




Ta mała świątynia jest jedną z najstarszych stojących we Wrocławiu. Drugą równie starą jest kościół Św. Idziego. Sam kościółek kilkakrotnie był niszczony. Świątynia miała być jeszcze czymś w rodzaju krypty grobowej. Jednak ten zamysł porzucono, gdy zaczęto budować kościół Św. Krzyża. 



O tym, że niegdyś była to kaplica zamkowa świadczą fragmenty murów obronnych oraz niewielka tabliczka informacyjna. Świątynia kiedyś była dwupoziomowa, to co kiedyś było poziomem kościoła dziś jest małą kryptą, a spowodowane jest wielowiekowym podnoszeniem się gruntu.


Dziś po zamku nie ma już śladu, jego jedyną pozostałością jest ten maleńki kościółek.

Komentarze

  1. Wow!
    Ta kaplica zamkowa jest przepiękna.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A nice old church and it is good that the church is restored and kept for the future

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj Moniko.
    Piękna kaplica, zwiedziłem ją i zawsze jestem pod wrażeniem takich budowli.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  4. Wolałabym go podziwiać jako zamek i część dawnego grodu.
    Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podczas mojego pobytu na Dolnym Śląsku zwiedzałam Wrocław ale przewodnik tak szybko przegonił nas po Ostrowie Tumskim że nie widziałam tej kaplicy ! A jest piękna, po prostu perełka !!
    Dziękuję za cudowną fotorelację !
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jest wspaniała i miałam okazję ją podziwiać i sama . Pozdrawiam/.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe miejsce, muszę przy najbliższej okazji odwiedzić to miejsce. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jest piękna, miałam okazję ją podziwiać.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.