Kościół p.w. Imienia Jezus we Wrocławiu...

Kościół o którym chcę dziś wam opowiedzieć powstał z inicjatywy oo. Jezuitów. Ta przepiękna barokowa świątynia jest na zewnątrz bardzo skromna, dopiero wnętrze kryje prawdziwą perełkę.



Uwielbiam kościoły Jezuitów, ich wnętrza są przepiękne.








Te iluzjonistyczne malowidła, które są tak bardzo realistyczne. Co nas bardzo zaciekawiło to dwie sygnaturki, co się w kościołach katolickich raczej nie zdarza. Tą piękną świątynię wzniesiono na ruinach zamku cesarskiego.



( zdjęcia wnętrz pochodzą z internetu ).

Zaprojektował tą piękną świątynię włoski architekt Teodor Moretti. Świątynię kilkukrotnie opuszczano, by za jakiś czas znowu do niej powrócić.




Kościół swoją skromną fasadą przykuwa uwagę. Od 1946 jest kościołem akademickim. 

Komentarze

  1. Sklepienie – ktoś zrobił genialne zdjęcie.
    Też lubię architekturę sakralną, a na dźwięk organów mam dreszcze.
    Ciekawy blog, tak nawiasem mówiąc. ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny kościół ze wspaniałym wystrojem. Zachwycił mnie ołtarz świętego Sebastiana.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam.
    Byłem, widziałem i zwiedzałem.
    Osobiście wolę surowy i monumentalny styl romański i gotycki.
    Barok jest fajny, ale za dużo blichtru, który rozprasza w skupieneiu.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dawno byłam we Wrocławiu i od jakiegoś czasu mam ochotę ponownie odwiedzić to miasto. Mam nadzieję, że mi sie to uda jeszcze w tym roku.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.