Chleb razowo - owsiany...

 


zacząć piec chleb...myślałam, że to będzie trudniejsze nic bardziej mylnego...Oczywiście pierwszy chlebek był nie udany, ale już kolejny wyszedł wyśmienicie...Przepis na zakwas znalazłam w internecie...Moja babcia do ciasta chlebowego dodawała drożdże...




Do chlebowego ciasta dodałam garść słonecznika, siemia lnianego czy amarantusa można dodać inne zioła...


A przepis na chlebuś jest taki:
Zaczyn:
- 50 g zakwasu
- 30 dkg mąki razowej
- 15ml wody

Zakwas, mąkę,, wodę..mieszamy w misce i odstawiamy na ok. 15 godz.( najlepiej na całą noc)


A teraz przepis na chlebek:
-30dkg mąki razowej
-40dkg mąki owsianej
-2 łyżeczki soli
-garść ziół, nasion...
 - cały zaczyn
- szklankę lub więcej letniej wody
oraz ok.3 dkg drożdży



wszystko ze sobą mieszamy i dobrze wyrabiamy...wyrobione ciasto odstawiamy do wyrośnięcia...co jakiś czas odgazowujemy czyli pozbawiamy gazów...Wyrośnięte ciasto chlebowe wkładamy do wysmarowanych foremek i ponownie odstawiamy do wyrośnięcia oczywiście przykrywając ściereczką...Nagrzewamy piekarnik do temp. 230 .C ...Nasz chlebek ma się piec w tej temp. przez ok. 15 min, a potem zmniejszamy temp. do 200.C i pieczemy przez ok. 50 min...by skórka za bardzo
się nie spiekła trzeba foremki przykryć folią aluminiową...

Komentarze

  1. Aż ślinka leci na taki wspanialy chlebek serdecznie pozdrawiam (k)
    SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO2015ROKU

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety, nigdy nie piekłam żadnego chleba, ale moja teściowa miała specjalny piec chlebowy i piekła chlebuś raz w miesiącu.
    Chyba nie ma nic lepszego nad własny chlebek.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chlebki z własnego wypieku są bardzo pyszne, jednak są bardzo czasochłonne i dałam sobie z pieczeniem chleba spokój.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bym tak wcześniej powiedziała...że to czasochłonne, nic bardziej mylnego...Ja się uczuliłam na kupny chleb... (f)... Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Własny chlebek to jest to - też wolę samemu upiec, niż kupować - niestety ten własnoręcznie robiony ma jedną wadę... wymaga czasu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Już dawno nie piekłam chlebka, Twój wygląda przepysznie, narobiłaś mi ochoty!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.