Kaplica na lubelskim zamku...

Dziś chcę opowiedzieć o kaplicy znajdującej się na lubelskim zamku...Kaplica oprócz Donżonu jest jedną z najstarszych części zamku...wcześniej wchodziło się do niej z zewnątrz...teraz jest to niemożliwe, gdyż nie ma już schodów, które istniały tu od XIV wieku...Owe schody zostały zburzone w latach 60-tych XIX wieku...








W kaplicy tej możemy podziwiać przepiękne ścienne malowidła...Ma ona sklepienie krzyżowo-żebrowe...Jest jedyną zachowaną sakralną budową gotycką w Lublinie...





Zadzieraliśmy głowy by popatrzeć na przepiękne sklepienie tej kaplicy...


Wchodząc do kaplicy naszą uwagę zwróciły unikatowe freski rusko-bizantyjskie...wykonane przez anonimowych malarzy pochodzących z Rosji a nadzorował ich mistrz Andrzej...



Malowidła z kaplicy przedstawiają sceny z życia Świętej Rodziny oraz inne sceny religijne...


Odwiedzając Lublin trzeba wstąpić na lubelski zamek i zobaczyć tamtejszą kaplicę...My byliśmy nią urzeczeni...

Komentarze

  1. Uwielbiam odwiedzać takie miejsca.
    Nigdy nie byłam w Lublinie. To miasto jest w dalszym ciągu na Liście moich marzeń.
    Pozdrawiam bardzo serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow look at those paintings. Such greatness from the hands of a painter to tell about life and history.

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłem, freski robia niesamowite wrażenie. Tylko nie wolno było fotografować w ogóle. Szkoda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś w wielkim błędzie...Ja byłam w maju i zdjęcia w kaplicy robiłam tylko bez flesza...Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Miałam okazję być tam dwa razy, za każdym razem widziałam coś innego! Niesamowite miejsce!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.