Chata biednacka z wygiełzowskiego skansenu...

Darmowy hosting zdjęćW październiku ub.roku odwiedzałam znajdujący się w Wygiełzowie skansen...Moją uwagę przykuła stojąca tam chata...Z opisu wskazywało, że jest to Chata biednacka...







Darmowy hosting zdjęć


Darmowy hosting zdjęć


Darmowy hosting zdjęć


Darmowy hosting zdjęć


Darmowy hosting zdjęć



Chata ta pochodziła z XIX wieku...Niegdyś znajdowała się w pobliskiej wsi Płaza...W chacie tej znajdziemy małą sień przez, którą wchodzimy do maleńkiej izby...W izbie tej łóżko, mały warsztat tkacki, z boku piec chlebowy...Na niewielkiej ławie, koszyk chlebowy i dwa tarła...O tym czasie na zewnątrz kwitły jesienne kwiaty...

Komentarze

  1. Jeszcze nie miałam okazji być w tym skansenie. Na paru blogach już go widziałam i jest po prostu super!

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam tę chatkę. Też mam zdjęcia z pięknymi kosmosami.
    Nie miałam pojęcia, że to "Chatka biednacka"
    Faktycznie, tak pisze na tabliczce informacyjnej.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaki piękny blog :-)
    Ciekawie kiedyś ludzie mieskali i jakoś dawali radę z mrozami :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. W tamtym roku odwiedziłam skansen w Biskupinie:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Urocza stara chata z ogródkiem, w którym są śliczne kwiaty kosmosu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowny skansen serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Jaka ładna chatka....
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. I wystarczało... nieustająco mnie to dziwi patrząc po obecnych domach :/
    Piękna chatka i śliczne onętki :D Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Miłe wspomnienia. Chatka do pooglądania ok. Ale tak w niej mieszkać całe życie?

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobrze jest zobaczyć jak ludzie kiedyś żyli, a przy okazji cieszyć się, że my mamy tyle udogodnień.

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękna ciesielska robota - na dzisiejsze standardy... no mało standardowa, ale dla ówczesnych ludzi, ciepłe i dobre do życia miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajna ta chata i te detale ! Uwielbiam skanseny.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.