Miniaturowy Krasiczyn...

Będąc w inwałdzkim parku miniatur warto przystanąć przed miniaturą pałacu w Krasiczynie...





Ostatnimi właścicielami krasiczyńskiego pałacu był ród Sapiehów...





Każda z baszt krasiczyńskiego pałacu zakończona jest ryzalitami...Tych baszt jest cztery: Baszta Szlachecka, Królewska, Baszta w której mieści się kaplica, a pod nią krypta z prochami ostatnich właścicieli pałacu...




Makieta do złudzenia przypominała oryginał...Zamek w Krasiczynie w swojej przeszłości przechodził różne koleje losu...Najdłużej był w rękach Sapiehów... To oni dokonali zmian które możemy dziś podziwiać...Nam najbardziej podobała się baszta w której znajduje się kaplica...



Pisząc ten post wracam wspomnieniami do wycieczki do Parku Miniatur w Inwałdzie...Wycieczka do Parku Miniatur była bardzo udana...

Komentarze

  1. Ooo! Ostatnio mam okazję poczytać trochę o rodzie Sapiehów :))) Miniatura śliczna ,pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W naturze robi większe wrażenie ;-) ale odwzorowany całkiem pieczołowicie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłam w Krasiczynie bardzo dawno temu. Zamek wtedy był w remoncie. Zwiedziliśmy park z unikatowymi gatunkami drzew i krzewów. Jechaliśmy akurat w Bieszczady i zatrzymaliśmy się w tym miejscu. Dziękuję za przybliżenie historii. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Krasiczyn ciągle mam w planach. Byłam zachwycona miniaturą tego zamku.
    Świetny post!
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Widziałam zamek, a miniatura jego jest świetna. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ładna kopia, wciąż nie udaje mi się zobaczyć oryginału, chociaż kilka razy byłem w okolicy.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kopię w Inwałdzie widziałam, a chętnie zobaczyłabym tez oryginał, może będzie kiedyś okazja.

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj po raz pierwszy w Nowym Roku
    Nowy Rok parę dni temu przekroczył progi naszych drzwi. Do mnie wszedł jednak przez okno, które tuż po północy mu otworzyłam.
    Chociaż bardzo chciałam, to nie udało mi się dokładnie zamknąć drzwi za Starym Rokiem. Jak zwykle
    Życzę Ci:
    niech spełnią się Twoje noworoczne życzenia i postanowienia, te łatwe i trudne do spełnienia,
    niech każda najdrobniejsza nawet czynność przybliża Ciebie do szczęścia, spełnienia,
    niech zawita do Ciebie jak najszybciej Wiosna
    Bądź zdrowa i nie zapomnij o ogrodach

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.