Zamek w Rudnie...Jurajskie Orle gniazdo...

Darmowy hosting zdjęćByła piękna październikowa pogoda...Wyśmienita na wycieczkę...postanowiliśmy sprawdzić czy jest już otwarty zamek w Rudnie...





Darmowy hosting zdjęć


Ruiny te są imponujące...Już z daleka je było widać...Gdy przybyliśmy na miejsce...zrobiły na nas ogromne wrażenie...widać było jak wiele zostało zrobione...Często zamek w Rudnie nazywa się drugim " Wawelem"...prawdopodobnie dlatego, że jak tamten miał krużganki...Wtedy zamki południowej Polski wzorowano na Wawelu...


Darmowy hosting zdjęć


Darmowy hosting zdjęć

Zamek był niegdyś magnacką rezydencją rodu Tęczyńskich...gdy zmarł ostatni z tego rodu...budowla zaczęła przechodzić z rąk do rąk...Ostatnimi właścicielami będącego już wtedy ruiną zamku byli hrabiowie Potoccy...


Darmowy hosting zdjęć


Darmowy hosting zdjęć


Darmowy hosting zdjęć


Darmowy hosting zdjęć


Darmowy hosting zdjęć


Darmowy hosting zdjęć

Patrząc teraz na zamek widzimy jak wiele zostało już zrobione...Mury obronne odresteurowane...Gdy patrzyłam przez jedno z okienek strzeliniczych widziałam odbudowany już wewnętrzny dziedziniec...Cieszyłam się, że zamek nie popada w dalszą dewastację...


Darmowy hosting zdjęć


Darmowy hosting zdjęć



Darmowy hosting zdjęć


Darmowy hosting zdjęć

Jeszcze wiele pracy przed konserwatorami...Nie wszystko zostało zrobione...ale widać postęp prac...Czego nie można powiedzieć o zamku w Rabsztynie...

Komentarze

  1. Piękny!!! Mogłabym w nim straszyć :-d

    OdpowiedzUsuń
  2. Podobał mi się taki, jaki był kiedyś. Poczekam, aż skończą prace budowlane i znów go odwiedzę. Zobaczymy, czy zyskał na wyglądzie, czy stracił.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa jestem efektu końcowego tego remontu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem ciekawa jak będzie wyglądał po remoncie... :-?...Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Wspaniale , że ten piękny zamek jest odbudowywany. Cieszę się i mam nadzieję, że będzie świetnie wyglądał. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Od dawna w drodze do Krakowa chcę tam się zatrzymać, ale mi to nie bardzo wychodzi. Teraz to już chyba poczekam na koniec remontu.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Racja - widać ogrom prac - porównywałem ze zdjęciami sprzed lat kilkunastu.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.