Ogrody pałacu w Kozłówce.


Przy pałacu w Kozłowce znajdują się piękne ogrody. Podczas odwiedzin na Lubelszczyźnie mogliśmy podziwiać je w całej okazałości, Są wizytówką tego unikatowego miejsca.








Ponieważ był to koniec maja, kwitły majowe kwiaty, a trawniki wokół nich zostały równiutko przystrzyżone. nawet tuje zostały elegancko przystrzyżone. Byliśmy tymi ogrodami oczarowani. 




Kozłowiecki park jest w dwóch stylach: angielskim i francuskim. Zaczął być tworzony gdy właścicielem tego majątku ziemskiego został Konstanty Zamoyski. Moją uwagę zwróciła unikatowa fontanna. 



Zaciekawiło nas co na terenie parku robił krzyż, okazało się jest tam grób ostatniego właściciela Kozłówki. Nie chciano budować kaplicy grobowej, bo obawiano się, że może zostać splądrowana. Na postumentach na których stoją donice z kwiatami wyryto imiona zmarłych. 




Niedaleko ogrodu francuskiego umiejscowiono ptaszarnię. Za siatką chodziły bażanty oraz inne ptaki. Zauważyliśmy także kilka pawi, jednak przy próbie zrobienia zdjęcia uciekały. Nam zaś zrobiło się żal tych bażantów.


Tak smutno wyglądały za tą siatką.

Komentarze

  1. Piękny i zadbany park, tak powinno być przy każdym pałacu.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  2. łał!!! Jaki cudny ogród.... ach!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękny i pełen elegancji park.
    Zachwyca soczysta majowa zieleń.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
  4. Ogród przepiękny, miło spacerować.
    Pozdrawiam serdecznie;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nic nie zapowiadało suszy, kolory jak marzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Spacerowałam i ja po tym pięknym parku w sierpniu, chociaż żar się lał z nieba. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piekny i zadbany park piekne zdjecia serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Moja ukochana Kozłówka....mieszkam blisko Kozłówki i właśnie zdałam sobie sprawę jak dawno tam nie byłam...! Dziękuję że mi przypomniałaś o pięknie tego miejsca !
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.