Zagroda Manioków z Zubrzycy Górnej.

Będąc w zubrzyckim skansenie zwróciliśmy uwagę,
na pewną zagrodę należała do bogatego chłopa.




Zagroda składała się z trzech części: Domostwa, stajni oraz obory. Zagroda jako pierwsza znalazła się na terenie skansenu. Przekazała ją tworzącemu się skansenowi ówczesna właścicielka, która jeszcze przez kilka lat mieszkała tam. 




Domostwo Manioków było podzielone na dwie części. Jedna była starsza od drugiej. Ta druga część była już na bogato urządzona. Meble, które tam się znajdowały stanowiły o bogactwie gospodarza.




W tej części widać było, że dom należy do kogoś bogatego. 

Komentarze

  1. Witam.
    Fajne zdjęcia i ładna zagroda.
    Musiał to być bogaty kmieć.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  2. meble w bogatszej części bardzo mi sie podobają... chciałabym mieś takie

    OdpowiedzUsuń
  3. Sama chciałabym mieć taką piękną kanapę, choć z ciekawością przyglądałam się starym sprzętom kuchennym.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa relacja, sam mam w planie post o tym miejscu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niee, no byłam w Zubrzycy Górnej, nocowałam tam w drodze do Chorwacji i z powrotem, ale nie wiedziałam, że jest tam taka zagroda.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.