Dom Wagi w Nysie...

Nysa to malowniczo położone miasto nad Nysą Kłodzką...Na samym środku rynku stoi kamienica zwana " Domem Wagi "...










W miejscu gdzie stoi wcześniej były nyskie " Sukiennice " z 24 kramami...Budynek został zbudowany w 1604 r...







Inicjatorem jego budowy był biskup Jan Stischa...mieściła się tu administracja biskupiego księstwa...oraz izba miar i wag...Stąd nazwa Dom Wagi...








Dziś w tym pięknie odnowionym budynku znajduje się biblioteka miejska im. Władysława Broniewskiego...


Po obu stronach są przepiękne sgraffita...przedstawiają portrety cesarzy i królów niemieckich...oraz ich rodowe herby...Na fasadzie umieszczono figury jako alegorie trzech cnót teologicznych...

Komentarze

  1. O ! zaskoczyłaś mnie... Widzę, że zmieniłaś układ swojego bloga.
    Wybacz mi ale muszę to napisać: tamten układ wg mnie był superowy.
    Wiem, że to jest Twój blog i możesz robić zmiany jakie Tobie się podobają.

    Byłaś w Nysie? to miasto mam ciągle w planach. O nie, muszę tam pojechać.
    Ależ piękny jest ten Dom Wagi. Wszystko mi się podoba i arkady, fasada budowli i zakończenie dachu ( schodkowe) i wnęki na rzeźby.
    Już nie mogę doczekać się na kolejne posty i zdjęcia z Nysy.
    Bardzo dziękuję za miły komentarz. Dziękuję za wsparcie. Mam nadzieję, że w końcu troll opuści mój blog.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne miejsce. Muszę je kiedyś odwiedzić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa fotoleracja. Nigdy na zywo tego miejsca nie widzialam.
    Pozdrawiam oraz dziekuje za wizyte! Halszka

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję Ci za tę wycieczkę. Dużo lat temu, byliśmy z harcerzami na zimowisku w Grodkowie. Kiedy organizowaliśmy wycieczkę do Nysy, dopadła mnie choroba, szkoda. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy jest Dom Wagi w Nysie.
    Bardzo ładne zdjęcia.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Niedawno byłem i oglądałem, ale Ty bardziej skupiałaś się na detalach. Po za tym fajne foty. Gratuluje i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.