Gidelski kościół Kartuzów...


Niedaleko gidelskiego sanktuarium leży kościół oo. Kartuzów...To piękna i jednocześnie z zewnątrz bardzo skromna świątynia...




Stajemy na niewielkim parkingu w pobliżu świątyni...Coś mnie w tamtą stronę ciągnie...Jednak gdy przekroczyłam próg tego kościoła...byłam zaskoczona jego wnętrzem...Nie spodziewałam takiego przepychu...tylu złoceń...


W ołtarzu głównym tego unikatowego kościołajest przepiękna PIETA...Odcina się ona od surowej bieli ścian...Ten przepych jednak nie jest tak bardzo przytłaczający jak w innych barokowych kościołach...Nie ma tylu złoceń...

 Ta piękna świątynia została zbudowana w latach 1757-67...Jest to bazylika trójnawowa na planie prostokąta...w stylu barokowym...
 Zakon Kartuzów do Gidle sprowadziła Zuzanna Oleska...Mieli przejąć ziemie po Dominikanach...Co się niestety nie udało...Dlatego zbudowali swój kościół w pobliżu tego Dominikanów...

Komentarze

  1. Piękne zdjęcia i bardzo ciekawy wpis.Pozdrawiam serdecznie życząc miłej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
  2. amazing they could build something so beautiful way back then..

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy kościół - na pewno gdy będę kiedyś w pobliżu zajrzę aby zobaczyć wnętrze "własnymi" oczami :)

    pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kościoły zakonne mają swój niepowtarzalny klimat.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię odwiedzać takie miejsca.
    Mam nadzieję, że kiedyś zobaczę tę świątynię.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wybacz, ale mam do Ciebie ogromną prośbę.
    Czy u mnie musi się wpisywać weryfikację obrazkową?
    Dostałam taka informację na poście o Lanckoronie.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łucjo pisząc komentarz u Ciebie nie włączyła mi się weryfikacja...Prawdopodobnie masz ją wyłączoną...Przyznam szczerze nie rozumiem tego komentarza...Pozdrawiam:)

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.