Katedra N.M.P w Sandomierzu.

Nieopodal zamku stoi jeden z najpiękniejszych sandomierskich kościołów. To katedra która nosi wezwanie Narodzenia N.M.P.






Sandomierska katedra została ufundowana przez króla Kazimierza Wielkiego jako jego wotum dziękczynne. Została wzniesiona ok. 1360 roku, kilkakrotnie była przebudowywana. Posiada wspaniałe wnętrze pochodzące z epoki baroku i rokoko. Jednak przeważają elementy gotyckie jak choćby sklepienie.










W bazylice katedralnej są namalowane przejmujące freski przedstawiające rzeź mieszkańców Sandomierza dokonaną przez Tatarów. Jest to budowla halowa, podzielona na trzy części: środkową i dwie boczne. Środkowa część jest szersza od bocznych.






Byliśmy oczarowani bazyliką. Chodziliśmy w milczeniu między ławkami podziwiając jej piękne wnętrze. To po prostu sakralny unikat.



Komentarze

  1. "Byliśmy oczarowani bazyliką". I ja się pod tym podpisuję.
    Gotycka bazylika to perełka pośród sandomierskich wspaniałych zabytków.
    Oglądam Twoje zdjęcia i na nowo ożywiają się moje wspomnienia.
    Bardzo dziękuję.
    Serdecznie pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest piękna i podziwiałam ją w tym roku z wnuczką. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak, to prawdziwa perełka polskich kościołów. Wnętrza pozostają na długo w pamięci. Mnie szczególnie oczarowały ogromne malowidła na ścianach.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. z tym serialem Ojciec Mateusz mi sie nazwa miasta skojarzyła

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak, potwierdzam Katedra jest piękna!

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna katedra Jak widać, jest to mix różnych stylów architektonicznych.
    Nie widziałam jeszcze. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.