Zamek w Bolkowie.

Bolków to niewielka miejscowość niedaleko Jeleniej Góry. To tu na wzniesieniu góruje piastowska budowla. To ogromna obronna twierdza. Pierwsze wzmianki o zamku pochodzą z roku 1277. Budowla została zbudowana przez księcia Bolesława II Rogatkę, który nazywany był Łysym. Zamek w późniejszym czasie rozbudował jego syn Bolko I Surowy. 





Chroniła ona bardzo skutecznie przejścia przez Sudety. Co czyniło księstwo świdnicko-jaworskie niezawisłym przez długie lata. Za kolejnych książąt świdnicko- jaworskich zamek zostaje jeszcze bardziej rozbudowany. Służył również jako skarbiec. 




Do zamku prowadzi brukowana droga. W zamkowych ruinach kręcono sceny do filmu " Wiedzmin", posłużyły również jako scenografia do filmu " Tajemnice Twierdzy  Szyfrów ". Był także tłem do programu " Ziarno".







Co roku na zamkowym dziedzińcu odbywają się imprezy plenerowe np. Turniej Rajców czy Castle Party. Obecny kształt zamek uzyskał dzięki architektowi Jakubowi Parrowi. Jego niedostępność sprawiła, że nigdy nie został zdobyty. Coś co niegdyś było atutem zamku stało się jego przekleństwem i początkiem upadku budowli. Ostatecznie zdobył go król czeski Jan z Podiebradu.







Historia zamku jest bardzo ciekawa i bardzo burzliwa. Uwielbiamy poznawać różne zamki czy te w runie czy te odbudowane. 

Komentarze

  1. Zamek w Bolkowie? Cieszę się, że go przedstawiłaś ponieważ nigdy tutaj nie byłam a tym samym nie widziałam.
    Jak pewnie wiesz, uwielbiam poznawać zamki.
    Pozdrawiam serdecznie:)*

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowny zamek piękne zdjęcia serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj.
    Byłem, zwiedziem, robiłem zdjęcia i nawet wdrapałem sie na wieżę. Było super.
    Fajne zdjęcia i ciekawy opis.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Micha

    OdpowiedzUsuń
  4. Ach, te stare zamki, są tak pełne tajemnic... ileż zapomnianych historii mogłyby opowiedzieć. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię ten zamek, bo przypomina taki typowy z filmów o Robin Hoodzie :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem wielką fanką zamków i kiedy tylko mogę lub jestem niedaleko jakiegoś to tak planuję podróż, żeby go zobaczyć. Ostatnim, który widziałam jest zamek w Trokach na Litwie - piękny i cudownie uytuowany. W Bolkowie nie byłam więc z wielką przyjemnością przeczytałam Twój wpis.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.